Fjala e Drejtoreshës së Përgjithshme të AKT, Zana Çela në Konferencën “Bridging Tourism Destinations“, në Malin e Zi

Shqipëria nuk është e re si një destinacion tërheqës për vizitorët e huaj, pasi dy-tre shekuj më parë, kur turistët quheshin “udhëtarë”, Shqipëria kishte tërhequr interesin e shumë prej tyre. Lord Bajroni, poeti i famshëm britanik, dyqind vjet më parë, u kushtoi shqiptarëve vëllimin e dytë të poemës së tij “Childe Harold”, që përmblidhte përshtypjeve të tij nga vizita në Shqipëri. E njëjta gjë edhe me të tjerët si François Pukeville, Edith Durham, diplomatë, studiues, eksplorues, etj. Ata shprehën një mendim dhe vlerësim të përbashkët, mbi mikpritjen, bujarinë, besnikërinë dhe guximin e shqiptarëve.

Shqipëria turistike ofron sot një mundësi unike dhe shumëdimensionale për çdo udhëtar. Një rivierë me plazhe të praruara, ujëra të kaltra, gjire dhe laguna të izoluara përgjatë një bregdeti ranor dhe shkëmbor prej katërqind e pesëdhjetë kilometrash, fshatra tradicionalë, peizazhe dramatike malore, fruta dhe bimësi mesdhetare, ushqime të shijshme lokale, destinacione agro-turistike, etj. e bëjnë Shqipërinë një destinacion të zgjedhjes më të mirë për një përvojë autentike dhe të paharrueshme. Më shumë se 26 për qind e natyrës sonë është një zonë e mbrojtur.

Ne synojmë që turizmi ynë, duke përfshirë natyrën, mjedisin, kulturën, sportin, etj., në ndërthurje dhe ndryshim të njëri-tjetrit, të shtrihet gjatë gjithë vitit, duke ofruar përvojë unike udhëtimi për udhëtarët vendas dhe të huaj.

Por, natyra nuk është gjithçka, sepse Shqipëria ka një histori dhe kulturë, që ofron vlera të jashtëzakonshme të trashëgimisë, që nga koha e ilirëve, antikiteti greko-romak, periudha bizantine, e kaluara osmane, gjurmë dhe shtigje të kohës komuniste përmes një kulture materiale si kishat, muzetë. objektet arkeologjike, kalatë, etj., të cilat gjenden në të gjithë vendin së bashku me tre site të UNESCO-s, përkatësisht Berati, Gjirokastra dhe Butrinti.

E fundit, por jo më pak e rëndësishme, duke mos harruar Tiranën, një qendër e kohërave të vjetra dhe modern. Janë krijuar itinerare kulturore dhe janë përcaktuar vendet turistike me tërheqjen më të madhe.

Sot Shqipëria ka arritur numrin më të lartë të turistëve të huaj, me 7.5 milionë vitin e kaluar dhe 59% më shumë se e njëjta periudhë e vitit të shkuar vetëm për tre muajt e parë të këtij viti. Kemi tërhequr vëmendjen ndërkombëtare përmes promovimit në mediat më të njohura.

Kjo po vjen shumë natyrshëm dhe në mënyrë të qëndrueshme, duke inkurajuar mediat më të njohura, nga CNN tek BBC, Corriere, Liberacion, Di Velt, Shtern etj., që t’i kushtojnë më shumë vëmendje Shqipërisë.

Si rezultat i kësaj, ne kemi rritjen më të lartë të flukseve turistike me turistët norvegjezë, të rritur me 285 përqind, turistët spanjollë janë rritur me 260 përqind; holandezët me 204 përqind, sllovenët me 120 përqind etj krahasuar me 2021.

Prandaj, krah për krah me

• plazhet, parqet natyrore, parqet kombëtare

• lumenjtë dhe liqenet,

• kampingjet, çiklizmin, ecjen, shëtitjet me varkë, zhytjet, rafting, lundrimin, peshkimin, vëzhgimin e zogjve, etj, ne po zhvillojmë që nga ky vit një kalendar kombëtar të turizmit kulturor.

Agjencia Kombëtare e Turizmit e reformuar, të cilën unë drejtoj prej gati tre muajsh, ka për detyrë:

• Promovimin e turizmit në përgjithësi dhe të gjitha llojeve specifike të turizmit në mënyrë të integruar

• Promovimin, planifikimin, koordinimin e aktiviteteve të turizmit kulturor përmes një kalendari ngjarjesh dhe paketash kulturore.

• Të shërbejë si një institucion rregullator i ngjarjeve kulturore, të cilat mund të kualifikohen për destinacione turistike.

Kalendari i turizmit kulturor do të mbulojë të gjitha kategoritë e audiencës, duke ofruar ngjarje kulturore të përshtatshme për:

– turistë vendas

– turistë të huaj

– të gjitha llojet e turistëve

Turistët do të ekspozohen ndaj ngjarjeve kulturore të përshtatura për një sezon turistik, si p.sh:

• Festivale, koncerte, shfaqje në vende turistike, të kulturës materiale, folklorit dhe artit skenik.

• Punime dore, libra dhe filma

• Karnavalet, teatri i legjendave tradicionale në natyrë

• Muzetë, kishat, monumentet e tjera historike dhe kulturore

Natyra dhe kultura do të jenë marka e turizmit për ne. Ata janë ndërthurur gjithmonë bashkë në kontekstin shqiptar dhe kanë mbështetur njëri-tjetrin. Prandaj, natyra dhe kultura mund të jenë një markë unike dhe simbolike e turizmit shqiptar.

Një markë turistike është thelbësore për të ndihmuar në ngritjen e marketingut turistik në një nivel tjetër, të shprehet me finesë dhe elegancë, në mënyrë të drejtpërdrejtë, tërheqëse e të thjeshtë në të njëjtën kohë.

Krijimi i një përvoje të paharrueshme të markës është thelbësore për të lënë një përshtypje të qëndrueshme në këtë treg të mbushur me njerëz. Ne mund të krijojmë një tregim të fuqishëm rreth markës sonë, i cili mund të na ndihmojë të krijojmë një lidhje më të thellë emocionale dhe shumë më të paharrueshme.

Ne po ndjekim mënyra të ndryshme për marketing dhe promovim efektiv për të krijuar një përshtypje të qëndrueshme. Ndërsa kanalet e marketingut dixhital dhe reklamimi në internet janë bërë gjithnjë e më të njohura vitet e fundit, ndërveprimi njerëzor dhe fuqia e angazhimit ballë për ballë do të mbeten ende unike.

Ne do të vazhdojmë të angazhohemi me klientët potencialë, të promovojmë produktet tona dhe të shesim imazhin pozitiv për markën tonë përmes ngjarjeve, si panaire, shfaqje tregtare dhe aktivitete promovuese të këtij lloji. Në këtë mënyrë, duke krijuar një përvojë të personalizuar për klientët, do t’u përgjigjemi pyetjeve dhe do të ofrojmë informacione rreth produkteve tona në një mënyrë tërheqëse dhe të paharrueshme.

Destinacionet lidhëse

Ideja e krijimit të destinacioneve lidhëse është që të mund t’i japim një shtysë turizmit të qëndrueshëm dhe të sigurojmë një bashkëpunim horizontal midis vendeve, në radhë të parë mes vendeve fqinje.

Ne e shohim zhvillimin e urave lidhës mes destinacioneve në dy faza.

Faza e parë është që ne mund të promovojmë destinacionet e vendit tonë në rajonin tonë si një destinacion i unik, Ballkani. Edhe pse turistët mund të jenë në Mal të Zi ose në Shqipëri, ose në një vend tjetër të këtij rajoni, ata do të kujtojnë më së miri se janë në Ballkan.

Faza tjetër mund të jetë ofrimi i produkteve specifike të destinacioneve historike, ose destinacioneve kulturore, të cilat mbulojnë dy, tre, ose më shumë vende në të gjithë Ballkanin.

Në këtë mënyrë ne mund të bëhemi edhe më tërheqës, sepse kjo është diçka, që turistët mund ta vlerësojnë, por mund të rezultojë edhe me përfitim për vendet tona.

Kjo mund t’i afrojë edhe më shumë vendet tona, qeveritë lokale, kompanitë private dhe qytetarët gjithashtu. Tashmë ka studime të përgatitura nga institucione të ndryshme akademike në Evropë dhe Ballkani duket se është i privilegjuar për të aplikuar duke kapërcyer shpejt destinacionet.

Turizëm i qëndrueshëm

Shqipëria ofron mundësi për qëndrueshmërinë e turizmit. Turizmi i qëndrueshëm mund të jetë gjithëvjetor, pra të mbulojë katër stinët. Industria e turizmit në Shqipëri mund t’i rezistojë edhe llojeve të ndryshme të krizave, veçanërisht fatkeqësive kombëtare. Përvoja jonë e kaluar tregoi se një tërmet në dimër dhe një pandemi në pranverë nuk mund të shkatërronte të gjithë sezonin turistik. Ajo tregoi se ishte në gjendje t’i mbijetonte fatkeqësive dhe të ringjallej në një kohë të shkurtër.

Qeveria shqiptare ka miratuar politika të ndryshme për të lehtësuar biznesin e turizmit në Shqipëri, duke filluar me përmirësimin dhe rinovimin e vazhdueshëm të infrastrukturës, dy deri në tre aeroporte janë në zhvillim e sipër, marinat në Durrës dhe Vlorë, porti i ri i Durrësit, etj. Gjithashtu vijon puna për lehtësimin e vazhdueshëm të barrës fiskale të bizneseve private në turizëm si hotele, restorante, bujtina, agjenci, transporti vendas, ndërmarrjet e vogla dhe të mesme në përgjithësi, si TVSH-ja, tatimi mbi të ardhurat e korporatave, taksat në infrastrukturë, në fushën e ndërtimit, etj.

Shpërndaje në: